dinsdag 18 mei 2021

Boek 'This, Too, is Liberia' gearriveerd in Liberia

Op de laatste dag van mijn verblijf in Liberia kwam een klein gezelschap bijeen om de totstandkoming van het boek This, Too, is Liberia te vieren. Dit boek bevat een selectie van door de befaamde Liberiaanse journalist Tom Kamara geschreven artikelen die tezamen een goed beeld schetsen van de zo bewogen, recente geschiedenis van dit land. Tijdens de lockdown had ik tijd om dit boek te redigeren. Ik kon een beperkt aantal boeken meenemen en dus konden mijn mede-initiatiefnemers het eindelijk vasthouden.

Rachael, de weduwe van Tom Kamara, houdt trots en blij het boek vast. Naast mij staat Jimmy Shilue, vriend van Tom en stimulerende pleitbezorger van het boek. Helemaal rechts Festus Poquie, journalist van The New Democrat, de krant die Tom Kamara oprichtte.

Binnenkort gaan nog veel meer boeken vanuit Nederland naar Liberia. Op 8 juni, de sterfdag van Tom Kamara, zal het boek officieel worden gepresenteerd in Monrovia.

Een beperkt aantal exemplaren blijft achter in Nederland voor de verkoop.

Het boek kost 25 euro. Zie hier voor meer informatie over het boek.

Je kunt het boek bestellen door een e-mail te sturen aan: mailto:tomkamarafoundation@gmail.com. Je krijgt dan een betaallink toegestuurd. Verzendkosten hoef je niet te betalen.


Geen opmerkingen: